Δεν με ακούνε! Τι κάνω ως σούπερ απελπισμένος - θετικός γονέας.
/Πηδάνε στον καναπέ μέσα στην τρελή χαρά. Γελάνε και η καθεμία με την σειρά της πηδάει και πέφτει ξανά και ξανά.
Σημειώνω ότι είναι σχεδόν 10 το βράδυ, ότι είμαι κουρασμένη και θέλω να ηρεμήσουν για να πάνε –επιτέλους- για ύπνο.
Τους λέω να σταματήσουν, ότι θα χτυπήσουν.
‘’Θα χτυπήσετε!!!!’’
Γελάνε γελάνε, πηδάνε, με κοιτάζουν προκλητικά. Πηδάνε και αρπάξω που και που την μικρή στον αέρα έτοιμη να σκάσει κάτω ή στο τραπεζάκι αντί στο καναπέ…
Γέλια …
Γέλια…
Χαίρονται μπορώ να πω.
Εγώ βράζω όμως. Αισθάνομαι ότι αυτή τη φορά δεν θα ελέγξω τον εαυτό μου. Ναι, παρά όλα τα μαθήματα, το blog και τις πεποιθήσεις μου…
Εκείνη τη στιγμή ο θυμός μιλάει.
Με κοιτάζουν και η θυμωμένη φάτσα μου τους κάνει να γελάνε ακόμα περισσότερο…
‘’Σε γράφουμε μαμά, κοίτα!΄΄ είναι σαν να μου λένε.
Και τώρα τι κάνει ο σούπερ απελπισμένος - θετικός γονέας ;
Read MoreΕίσαι γονέας - expert ή/ και γονέας - ποιητής;
/Γιατί ο ουρανός είναι μπλε;
Τι είναι τα αστέρια;
Γιατί δεν μπορούμε να πετάξουμε σαν τα πουλιά εμείς;
Τι σημαίνει να πεθάνουμε;
Πώς γίνονται τα παιδιά; Από πού μπαίνει το σποράκι δηλαδή, δεν κατάλαβα μαμά (!!)
Τι σημαίνει ‘’για πάντα’’
Γιατί πρέπει να γεράσουμε; Δεν θέλω εγώ να γίνω σαν την γιαγιά Annie (η προγιαγιά της 94 ετών που είδαμε πέρυσι στην Γαλλία και της έχει κάνει φοβερή εντύπωση).
Ερωτήσεις. Πολλές ερωτήσεις.
Η Ελαία είναι 4,5 και χτίζει το παζλ της ζωής της.
Το κατάλαβες, είμαστε στην τόσο μαγική φάση των ‘’Γιατί''.
Την θεωρείς και συ μαγική;
Read MoreΈγιναν αδελφές… (επιτέλους)
/Έγιναν αδελφές.
Επιτέλους θα προσθέσω.
Η αλήθεια είναι ότι την περίμενα αυτή τη στιγμή. Πολύ μάλιστα.
Ίσως επειδή ήθελα τόσο πολύ να βιώνουν τι είναι να έχεις μια αδελφή, όπως εγώ το έζησα και το ζω.
Και ίσως για αυτό να ήθελα τόσο γρήγορα 2ο παιδί; (έχουν 2 χρόνια διαφορά, είναι 2,5 & 4,5)
Ναι, ας το αναγνωρίσω.
Read MoreΚατέβασε το σκονάκι του θετικού γονέα με 5 tips!
/Πολλές φορές αντιδράμε με αναποτελεσματικό τρόπο όταν το παιδί έχει μία συμπεριφορά μη αποδεκτή. Νευριάζουμε και το παιδί δεν συμμορφώνεται...
Για παράδειγμα, απαγορεύουμε στα παιδιά να κάνουν κάτι αντί να τους εξηγήσουμε τι επιτρέπεται να κάνουν και έτσι να εστιάσουμε την προσοχή τους στην επιθυμητή συμπεριφορά.
Όπως λέει η Ιζαμπελ Φιλιοζά, ‘’Για να θέσουμε όρια, οι πληροφορίες και η ελευθερία είναι πιο αποτελεσματικές από τις απαγορεύσεις. (…) Οι απαγορεύσεις εστιάζουν στην προβληματική συμπεριφορά.’’
Είναι προτιμότερο να μάθουν τα παιδιά τι είναι αποδεκτό.
Στον παρακάτω πίνακα, θα βρεις 5 συνηθισμένες καταστάσεις, πως αντιδράμε συνήθως και κάποια tips για το πως μπορούμε να επικοινωνήσουμε πιο αποτελεσματικά και πιο ζεν!
Κόλλησε τον πίνακα- σκονάκι στο ψυγείο σου, βάλτο στο πορτοφόλι σου ή όπου νομίζεις και πες μου εάν βοήθησε και τις άλλες καταστάσεις σε δυσκολεύουν καθημερινά για να φτιάξω άλλο σκονάκι!
Read More