Μαμά, πάω μέχρι εκείνους τους βράχους κι έρχομαι, εντάξει;

« Μαμά πάω μέχρι εκείνους τους βράχους κι έρχομαι, εντάξει;»

«Αααα… Εεεε… Τόσο μακριά;»

[Από μέσα]

- Κάτσε, το «τόσο μακριά;» δεν είναι απάντηση… είναι ερώτηση.

- Και τι να της πω τώρα;

- Μμμ… μου αγχώνεσαι, ε;

- Όχι… βασικά… λίγο.

- Κι από την άλλη το παιδί χρειάζεται εμπιστοσύνη, ειδικά τώρα που γίνεται έφηβη…

- Ξέρω… αλλά…

- Αλλά… μήπως να διαχειριζόσουν το δικό σου άγχος, γλυκιά μου; Για να αφήνεις το παιδί σου να κάνει τα δικά του βήματα; Γιατί αλλιώς το πνίγεις εσύ το παιδί… και όχι η θάλασσα… λέω τώρα…

- Άντε πάλι, μου τα πετάς στα μούτρα όλα.

- Πρέπει να απαντήσεις στο παιδί τώρα, σε κοιτάει.

- Τι να πω;

- Πες ένα απλό «εντάξει!».

- Πας καλά; Κι αν…

- Αχ, πάλι αυτά τα «κι αν»… παρατηρείς ότι αυξάνονται όσο μεγαλώνεις;

- Ωραία, για πες εσύ που είσαι νέα…

- Αφού το παιδί ξέρει κολύμπι και νιώθει ότι μπορεί… Σου θυμίζω ότι στην ηλικία της, πήγαινες κι εσύ στους βράχους. Με θάρρος και ενθουσιασμό. Και κάθε φορά πιο μακριά. Δεν φοβόσουν τίποτα. Και έκανες τρελές βουτιές…

- Ναι, έχεις δίκιο…. Θυμάμαι…

- Τότε;

-… Δεν μπορώ να τα ελέγξω όλα. Πρέπει να αγκαλιάσω και μια δόση αβεβαιότητας… για να συλλέξει το παιδί τα «μπορώ» της. Τότε μόνο θα μεγαλώσει και θα ανθίσει.

- Αμήν…

- Τα ξέρω στη θεωρία… στην πράξη δυσκολεύομαι.

- Γι’ αυτό είμαι εδώ, δίπλα σου. Κοίτα, έφτασε ήδη στους βράχους και μας χαιρετάει!

- Τι;;; Μα δεν της είπα καν ότι συμφωνώ να πάει!

- Ε… ευτυχώς δεν περίμενε να απαντήσεις…

- Μα……

- Μαμάκια. Άντε πήγαινε να βουτήξεις, παρασκέφτεσαι και δεν κουνιέσαι.

- Είσαι εσύ μια φάτσα…

- Το εσωτερικό σου παιδί! Και έρχομαι κι εγώ για βουτιά τώρα!

«Έρχομαι αγάπη μου! Θα δεις τώρα βουτιά που θα κάνω από τους βράχους!»

Πρώτη μέρα στο σχολείο: Συγκίνηση, κλάματα και πώς τα διαχειριζόμαστε

Η πρώτη μέρα στο σχολείο: συγκίνηση, άγχος και προσδοκίες

Η πρώτη μέρα είναι γεμάτη συναισθήματα — και για τα παιδιά και για τους γονείς. Για να στηρίξουμε τα παιδιά μας (και τον εαυτό μας!) μπορούμε να ακολουθήσουμε μερικά απλά αλλά ουσιαστικά βήματα:

💡 Πρακτικά βήματα για το παιδί

❤️ Γεμίζουμε το δοχείο αγάπης του παιδιού πριν το σχολείο. Παίζουμε, κάνουμε αγκαλιές: δεν τρέχουμε.

🚗 Φεύγουμε 30-40 λεπτά νωρίτερα από το σπίτι — δεν θέλουμε πίεση χρόνου.

😢 Θυμόμαστε ότι το κλάμα είναι φυσιολογικό — ο αποχωρισμός είναι δύσκολος και το κλάμα βοηθά τα παιδιά να βρουν ισορροπία. Είναι ο φυσικός τρόπος του εγκεφάλου να αποφορτίσει το στρες.

💙 Φροντίζουμε και αποδεχόμαστε τα δικά μας συναισθήματα και το στρες μας — Είναι φυσιολογικό να νιώθουμε άγχος. Δεν πρόκειται για «εγκατάλειψη»· είναι μια πράξη εμπιστοσύνης σε ανθρώπους που έχουν εμπειρία και φροντίζουν τα παιδιά. Η ηρεμία μας «καθρεφτίζεται» στο παιδί. Όταν εμείς είμαστε ρυθμισμένοι, το παιδί νιώθει πιο ασφαλές.

🧸 Δίνουμε ένα δικό μας αντικείμενο στο παιδί (ή του ζωγραφίζουμε μια καρδιά στο χέρι) για να έχει ένα «νήμα σύνδεσης». Αυτά τα «αντικείμενα μετάβασης» λειτουργούν σαν γέφυρα ανάμεσα στο σπίτι και το σχολείο.

👋 Αποχαιρετάμε ξεκάθαρα — το παιδί χρειάζεται να ξέρει ότι θα φύγουμε αλλά και ότι θα ξαναβρεθούμε. Η σαφήνεια μειώνει την αβεβαιότητα και χτίζει εμπιστοσύνη.

🌿 Δεν πιέζουμε ούτε λέμε "είσαι μεγάλο παιδί τώρα" — δείχνουμε εμπιστοσύνη, αφήνουμε το παιδί να προσαρμοστεί με τον δικό του ρυθμό. Ο εγκέφαλός του δεν έχει ακόμα την ωριμότητα να αυτορρυθμιστεί, χρειάζεται στήριξη.

🔎 Γιατί έχουν σημασία αυτά;

✔️ Το κλάμα είναι φυσιολογικός τρόπος εκτόνωσης και προσαρμογής. Είναι ο τρόπος του παιδικού εγκεφάλου να αποφορτίσει το στρες που δεν μπορεί ακόμη να ρυθμίσει μόνος του.

✔️ Η δυσκολία βρίσκεται συχνά στη μετάβαση (το «φεύγω από το σπίτι») και όχι στο ίδιο το σχολείο. Η σαφήνεια και η ειλικρίνεια δίνουν στο παιδί αίσθηση ασφάλειας. Όταν ξέρει ότι ο γονιός φεύγει αλλά πάντα επιστρέφει, χτίζει εμπιστοσύνη.

✔️ Ο γονιός που ρυθμίζει το δικό του στρες μεταδίδει σταθερότητα. Τα συναισθήματά μας «κολλάνε» στα παιδιά μας — γι’ αυτό έχει σημασία να αποδεχόμαστε το άγχος ή τις ενοχές μας αντί να τα κρύβουμε. Είναι φυσιολογικό να νιώθουμε έτσι.

✔️ Ο εγκέφαλος του παιδιού χρειάζεται χρόνο· η προσαρμογή είναι μια διαδικασία που δεν πρέπει να επισπεύδουμε. Κάθε παιδί έχει τον δικό του ρυθμό και αυτό είναι εντάξει.

Η προσαρμογή δεν είναι μια στιγμή· είναι μια διαδικασία.

Τα παιδιά είναι πιο ευέλικτα απ’ όσο νομίζουμε. Συνήθως προσαρμόζονται πιο γρήγορα από τους ενήλικες!
Με αγάπη, σαφήνεια, υπομονή και εμπιστοσύνη, μπορούμε να γεμίζουμε το «δοχείο αγάπης» κάθε μέρα — και να κάνουμε αυτή την μετάβαση πιο εύκολη.

Αν το παιδί σου ξεκινάει τώρα το Νηπιαγωγείο ή το Δημοτικό:


 
Και επειδή μαζί με τη νέα σχολική χρονιά έρχονται και τα ξεσπάσματα 😮‍💨…

Γι’ αυτό και άνοιξα ξανά —μόνο για λίγες μέρες— το σεμινάριο για τα παιδικά ξεσπάσματα, ώστε να έχεις στα χέρια σου πρακτικά εργαλεία για να στηρίξεις το παιδί σου (και τον εαυτό σου!) στην καθημερινότητα.
Η προσαρμογή δεν τελειώνει την πρώτη μέρα: τα ξεσπάσματα που ακολουθούν είναι κομμάτι της διαδικασίας. Με τα σωστά εργαλεία μπορείς να τ μετατρέψεις σε ευκαιρίες σύνδεσης 💞 και κατανόησης.
Μπορείς να δεις όλο το υλικό του σεμιναρίου και τα πολλά bonuses όποτε θέλεις, στον δικό σου ρυθμό ⏳, για 6 μήνες.
👉 Δες τι καλύπτει το σεμινάριο & κάνε την εγγραφή σου τώρα εδώ

 

Εύχομαι καλή σχολική χρονιά στα παιδιά κι εμείς οι γονείς να έχουμε μόνιμα κατά νου το παρακάτω:

Αν η προσαρμογή στο σχολείο σε ανησυχεί, τότε διάβασε αυτό

Η προσαρμογή στο σχολείο —ειδικά στις πρώτες εβδομάδες— συνδέεται ΠΟΛΥ (μη πω ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ) με το πόσο γεμάτο είναι το δοχείο αγάπης του παιδιού.

Γνωρίζεις ότι κάθε παιδί (και κάθε γονέα!) κουβαλάει μέσα του ένα αόρατο δοχείο αγάπης;

Τι έχουμε παρατηρήσει;

>>> Όταν είναι γεμάτο, το παιδί νιώθει ασφάλεια και δύναμη. Τολμά να γνωρίσει καινούριους φίλους, να μάθει, να αντιμετωπίσει προκλήσεις.

>>> Όταν όμως το δοχείο αδειάζει, εμφανίζεται άγχος, γκρίνια ή απομόνωση.

Πώς βοηθά ΑΛΗΘΕΙΑ το δοχείο της αγάπης στην προσαρμογή:

  • Δίνει ασφάλεια

Ένα παιδί που φεύγει από το σπίτι με γεμάτο δοχείο κουβαλά μαζί του τη βεβαιότητα πως είναι σημαντικό και αγαπημένο. Αυτή η αίσθηση είναι σαν «αόρατο φυλαχτό» που το συνοδεύει όλη μέρα.

  • Ενισχύει την αντοχή

Στο σχολείο πάντα θα υπάρχουν στιγμές που πληγώνουν: μια απογοήτευση, μια παρεξήγηση με φίλους, μια αυστηρή ματιά της δασκάλας. Όταν το δοχείο είναι γεμάτο, το παιδί έχει περισσότερη δύναμη για να αντιμετωπίσει τέτοιες στιγμές.

  • Δημιουργεί όρεξη για ανακάλυψη

Ένα γεμάτο δοχείο κάνει το παιδί πιο ανοιχτό, πιο πρόθυμο να δοκιμάσει, να μάθει, να μοιραστεί. Όλο αυτό μετατρέπεται σε περιέργεια για τον κόσμο, σε όρεξη να συμμετέχει και να δημιουργεί.

Τώρα: θα μου πεις ''ωραία μας τα λες…

Πώς κάνουμε όταν τρέχουμε από το πρωί; ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ;;;;;''

Ωωωω ναι, μια χαρά ξέρω...τα έχω ζήσει... (και τα ζω ακόμα μερικές φορές!)

Θα σε απογοητεύσω: Δεν υπάρχει μαγική συνταγή… Υπάρχει ΔΟΚΙΜΑΖΩ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΩ. Ο καθένας προσπαθεί να βρει τρόπο για να δημιουργήσει λίγο χώρο για σύνδεση με το παιδί πριν αρχίσει η μέρα ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ. (Ίσως από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε ως γονείς!)

Μερικές φορές αρκεί να βάλουμε το ξυπνητήρι 15 λεπτά νωρίτερα: για να χωρέσει μια αγκαλιά παραπάνω στον καναπέ ή ένα μικρό παιχνίδι... δύσκολο; Δύσκολο... αλλά...

Αυτές οι στιγμές, όσο μικρές κι αν είναι, γεμίζουν το δοχείο αγάπης περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Είναι σαν να βάζεις «καύσιμο» για να ξεκινήσει το παιδί τη μέρα του με δύναμη.

Κι επειδή τα παιδιά (κι εμείς οι γονείς!) μαθαίνουν καλύτερα μέσα από ιστορίες, το δοχείο της αγάπης έγινε παραμύθι.

«Όταν η καρδιά μου γεμίζει» είναι η δική μας ιστορία με την κόρη μου Σοφία... (πραγματικά αυτό το εργαλείο μας έχει σώσει όταν ήταν 3-4 έως 8). Είναι ένα βιβλίο για εμάς του γονείς και για παιδιά 4+, που μας θυμίζει (γιατί το ξεχνάμε συνέχεια!) ότι για να αντιμετωπίσουμε ''την τρέλα της καθημερινότητας'', το πιο σημαντικό «εφόδιο» είναι ένα δοχείο γεμάτο αγάπη.

Και τι μπορούμε να κάνουμε πρακτικά για να προετοιμαστούμε για την 1η μέρα; ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ή στην εικόνα παρακάτω



Εκτυπώσιμο checklist για την καλοκαιρινή βαλίτσα!

Αν ετοιμάζεστε για διακοπές ή για σαββατοκύριακο, έχουμε ετοιμάσει – μαζί με τη μεγάλη μου κόρη – κάτι που μπορεί να κάνει την προετοιμασία λίγο πιο διασκεδαστική… και πολύ πιο αυτόνομη για τα παιδιά! 🎒🌞

Πρόκειται για μία παιχνιδιάρικη λίστα για να φτιάξουν τα παιδιά μόνα τους τη βαλίτσα τους. 

Πιστεύω ότι είναι για παιδιά από 4ετών (φυσικά με λίγη βοήθεια στην αρχή!) Από περίπου αυτήν την ηλικία ξεκίνησα κι εγώ να δίνω παρόμοιες λίστες στα παιδιά μου. 

Μπορείς να την εκτυπώσεις και να την δώσεις στο παιδί σου, ώστε να φτιάξει μόνο του τη βαλίτσα του — με τη χαρά και την υπευθυνότητα που φέρνει το «ετοιμάζω κάτι δικό μου».

Η λίστα έχει χώρο για να σημειώσει το παιδί (ή εσύ) πόσα κομμάτια χρειάζεται από κάθε είδος, και στη συνέχεια μπορεί να βάζει ✔️ κάθε φορά που κάτι μπαίνει στη βαλίτσα.

Έτσι, συμμετέχει ενεργά στις οικογενειακές ετοιμασίες!

Εύχομαι να περάσετε όμορφες οικογενειακές στιγμές.

Κατέβασε το εκτυπώσιμο checklist της καλοκαιρινής βαλίτσας!
Το email σου μένει μεταξύ μας.

Σκέψεις για ένα (λίγο πιο) ανάλαφρο καλοκαίρι με τα παιδιά

Το καλοκαίρι είναι εδώ… και οι περισσότεροι από εμάς νιώθουμε (πολύ) κουρασμένοι. Τουλάχιστον έτσι απάντησαν οι περισσότεροι στο μικρό poll που έκανα στο Instagram, προχθές!

Αν αναρωτιέσαι και εσύ πώς να βρεις έναν πιο ήρεμο και ουσιαστικό ρυθμό για τις καλοκαιρινές μέρες με τα παιδιά σου, σου προτείνω να παρακολουθήσεις μια χρήσιμη συζήτηση που είχαμε με την Ελίνα Κεπενού (Ψυχολόγο – Ψυχοθεραπεύτρια) και τη Φιλιώ Κατσαρού (Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας).

Μιλήσαμε για:
🌞 Τις προσδοκίες και τις ανάγκες μας ως γονείς
😴 Τη βαρεμάρα και πώς να τη δούμε αλλιώς
🎨 Τα αισθητηριακά παιχνίδια
⛱ Τον καλοκαιρινό ρυθμό και την αποσυμπίεση

👉 Αν θες λίγη έμπνευση (και ανακούφιση!), δες την κουβέντα μας παρακάτω.

Εύχομαι ένα καλοκαίρι πιο απλό, πιο ανάλαφρο, με αληθινές στιγμές σύνδεσης.

Η τεχνική 5-4-3-2-1 για να παραμείνεις γειωμένη/ος στις δύσκολες στιγμές με το παιδί σου (+ εκτυπώσιμο!)

Γνωρίζεις ότι σχεδόν τον μισό χρόνο της ημέρας, σκεφτόμαστε κάτι άλλο από αυτό που κάνουμε; *

Και τι συμβαίνει; Όταν το μυαλό μας περιπλανιέται — είτε στο παρελθόν είτε στο μέλλον — οι πιθανότητες να βιώσουμε στρες είναι πολύ μεγαλύτερες από όταν είμαστε συγκεντρωμένοι στην παρούσα στιγμή.

Επιπλέον, όταν δεν είμαστε γειωμένοι/ες στο παρόν, είναι πιο πιθανό οι δυνατές συναισθηματικές αντιδράσεις (όπως θυμός, φόβος ή άγχος) να ξεφύγουν από τον έλεγχό μας.

Η τεχνική είναι πολύ απλή.

✋ Βήμα 1 – 5 πράγματα που μπορείς να δεις

Πάρε μια στιγμή για να παρατηρήσεις πέντε πράγματα στον άμεσο χώρο σου. Μπορεί να είναι κάτι απλό, όπως μια καρέκλα γραφείου, ή κάτι πιο προσωπικό, όπως μια οικογενειακή φωτογραφία. Στόχος είναι να δεις πραγματικά τις λεπτομέρειες — το χρώμα, το σχήμα, την υφή.
Εστιάζοντας στην όραση, διακόπτεις τον κύκλο των αγχωτικών σκέψεων και επανέρχεσαι στο παρόν.

👂 Βήμα 2 – 4 ήχοι που μπορείς να ακούσεις

Κλείσε τα μάτια σου και άκου τους ήχους γύρω σου. Μπορεί να είναι το βουητό ενός ανεμιστήρα, κελαηδίσματα πουλιών ή φωνές ανθρώπων από μακριά.
Αναγνωρίζοντας αυτούς τους ήχους, μετατοπίζεις την προσοχή από τις εσωτερικές ανησυχίες στον εξωτερικό κόσμο, βοηθώντας το μυαλό να γειωθεί στο τώρα.

Π.χ. «Ακούω το ρολόι που χτυπά, τον ήχο από το πλυντήριο, ένα πουλί απ’ έξω, το παιδί μου που μιλά στο άλλο δωμάτιο.»

👃 Βήμα 3 – 3 πράγματα που μπορείς να νιώσεις

Εστίασε στην αίσθηση της αφής για να γειωθείς ακόμη περισσότερο. Παρατήρησε τρία πράγματα που μπορείς να νιώσεις: την υφή των ρούχων στο σώμα σου, ένα αντικείμενο που κρατάς, ή τη σταθερότητα του πατώματος κάτω από τα πόδια σου.
Η σωματική αίσθηση βοηθά να επιστρέψεις από το μυαλό στο σώμα.

🖐️ Βήμα 4 –2 πράγματα που μπορείς να μυρίσεις

Πάρε μια βαθιά ανάσα και προσπάθησε να αναγνωρίσεις δύο διαφορετικές μυρωδιές. Μπορεί να είναι το άρωμα του καφέ ή η καθαρή μυρωδιά από ένα σαπούνι χεριών.
Εστιάζοντας στην όσφρηση, μεταφέρεις την προσοχή σου από τις σκέψεις στο παρόν, ενισχύοντας τη σύνδεσή σου με το περιβάλλον.

👅 Βήμα 5 – 1 γεύση που μπορείς να νιώσεις στο στόμα σου

Μπορείς να πιεις μια γουλιά νερό ή απλώς να παρατηρήσεις τη γεύση της οδοντόκρεμας ή του καφέ που έχει μείνει στο στόμα σου.
Η σύνδεση με αυτή την τελευταία αίσθηση ολοκληρώνει τον κύκλο και σε φέρνει γερά πίσω στο παρόν.

Η τεχνική 5-4-3-2-1 δεν είναι μόνο για σένα. Είναι ένας υπέροχος τρόπος να βοηθήσεις και το παιδί σου να ρυθμίσει το σώμα και το συναίσθημά του.

🔸 Διδάξ’ το ως παιχνίδι:
«Πάμε να παίξουμε το παιχνίδι των αισθήσεων!»

🔸 Χρησιμοποίησέ το ως ρουτίνα (π.χ. πριν τον ύπνο, μετά από ένταση)

🔸 Κάν’ το μαζί του όταν νιώθεις πως και οι δύο έχετε ένταση:
«Έλα, να επιστρέψουμε μαζί στο σώμα μας.»

Η ενσυνειδητότητα δεν είναι πολυτέλεια.

Είναι ανάγκη, ειδικά για έναν γονιό που θέλει να είναι παρών, ρυθμισμένος και διαθέσιμος. Και η τεχνική 5-4-3-2-1 είναι ένας απλός, προσιτός και αποτελεσματικός τρόπος να ξεκινήσεις.

Δοκίμασέ την. Μόνος/η. Με το παιδί. Σε μια δύσκολη στιγμή ή σε μια ουδέτερη ώρα.

Κατέβασε το εκτυπώσιμο αρχείο!

Κατέβασε τώρα το εκτυπώσιμο με την τεχνική 5-4-3-2-1
Τo email σου μένει μεταξύ μας!

———————————

*📊 Αυτή η διαπίστωση δεν είναι απλώς μια αίσθηση που έχουμε, αλλά ένα ερευνητικό δεδομένο: Το 2010, οι ερευνητές Matthew Killingsworth και Daniel Gilbert από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, ανέλυσαν δεδομένα από πάνω από 2.000 συμμετέχοντες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι σκέφτονται κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνουν σε ποσοστό 46,9% του χρόνου τους…

''Όταν η καρδιά μου γεμίζει'' υποψήφιο στα Βραβεία Public

"Όταν η καρδιά μου γεμίζει" είναι υποψήφιο στα Βραβεία Βιβλίου Public 2025 στην κατηγορία: ''Ελληνική Παιδική Λογοτεχνία''

Αν διάβασες το βιβλίο με το παιδί σου και σας μίλησε...
Αν η ιστορία έγινε αφορμή για αγκαλιά, για μοίρασμα, για σύνδεση...
Αν σε βοήθησε ως γονέας να δεις πίσω από τη συμπεριφορά και να ακούσεις με την καρδιά...
Αν γεμίσατε μαζί το δικό σας δοχείο αγάπης...

Τότε αυτό το βιβλίο είναι και δικό σας.

Ψήφισέ το για να του δώσεις φωνή εδώ (στα βραβεία public, οι αναγνώστες αποφασίζουν!)

Σε ευχαριστώ από καρδιάς

Ελένη

Live για τα όρια με την Μαρία Καστάνια @special_education_tips

Μαζί με την αγαπημένη Μαρία Καστάνια, απαντήσαμε σε ερωτήσεις όπως τι είναι όρια ;
Πώς επηρεάζει η δική μας ανατροφή των πώς θέτουμε όρια ως γονείς;
Τι μπορώ να πω το παιδί όταν το παιδί μου με αγνοεί και συνεχιζει την συμπεριφορά που θέλω να σταματήσει;
Τι κάνω όταν το παιδί πετάει πράγματα σε στιγμή κρίσης;
Τι κάνω όταν δε συμφωνούμε με τον σύντροφο μου για τα όρια ;
Αυτά και άλλα πολλά συζητήθηκαν!

Live Διαφωνίες γονεών στη διαπαιδαγώγηση: Εποικοδομητικοί τρόποι διαχείρησης

Με την Eυτυχία Βαρσαμή (Ψυχοπαιδαγωγός, Συγγραφέας), την Ελίνα Κεπενού (Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων) και την Χριστίνα Γαβρίλη (Ψυχολόγος, Συγγραφέας) 💬 μιλήσαμε για ένα θέμα που απασχολεί πολλούς γονείς:

🧠 Πώς να διαχειριζόμαστε εποικοδομητικά τις διαφωνίες μεταξύ των γονιών σχετικά με τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών;

🔍 Μερικά από τα ερωτήματα που εξερευνήσαμε:

• Είναι φυσιολογικό και αναπόφευκτο να υπάρχουν διαφωνίες ή δείχνουν βαθύτερα προβλήματα στη σχέση των γονιών;

• Πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει κοινή γραμμή; Μπορεί η διαφορετική προσέγγιση να είναι ωφέλιμη για το παιδί;

• Αν ένας γονέας ‘’ακυρώνει’’ τα όρια του άλλου, τι επιπτώσεις έχει αυτό; • Την ώρα της κρίσης: παρεμβαίνουμε ή αφήνουμε τον άλλο να το διαχειριστεί;

• Πώς επηρεάζει η δική μας παιδική εμπειρία τον τρόπο που διαφωνούμε;

• Πώς επηρεάζονται τα παιδιά όταν βλέπουν τους γονείς τους να διαφωνούν;

• Υπάρχουν πρακτικές στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν;

10 εναλλακτικές στις φωνές, στις απειλές και στις τιμωρίες (για το ψυγείο)

10 εναλλακτικές στις φωνές, στις απειλές και στις τιμωρίες (για το ψυγείο)

Οι τιμωρίες, οι απειλές, η απομόνωση λειτουργούν στο εδώ και τώρα αλλά βλάπτουν την συναισθηματική νοημοσύνη του παιδιού μας, μειώνει την εμπιστοσύνη του, επηρεάζει την αυτοπεποίθησή του.

Και ένα βασικό: χαλάει τη σχέση που έχουμε μαζί του.

Και γίνεται ένας φαύλος κύκλος.

Τι μπορώ άλλο να κάνω; Τι άλλους τρόπους υπάρχουν;

Read More

Όταν δεν θέλει να πλύνει δόντια (ή κάτι άλλο): μία ιστορία από το βιβλίο μου...

Πάλι σήμερα δεν ήθελες να πλύνεις τα δόντια σου . Ούτε φυσικά να πας για ύπνο . Έκλαιγες . Κι εγώ περίμενα πώς και πώς να κοιμηθείς επιτέλους .

Σε πίεζα. Είναι σημαντικό να πλένουμε τα δόντια και να κοιμόμαστε!

Μπλα μπλα μπλα και άντε γρήγορα .

«Όχι, όχι, όχι» φώναζες και έτρεχες σε όλο το σπίτι .

Είχαμε και οι δύο κολλήσει .

Ετοιμαζόμασταν για τη μεγάλη μάχη , αυτή που δεν έχει νικητή.

Ήμουν στο παρά πέντε είτε να υποχωρήσω και να μην πλύνεις τα δόντια, είτε να σε πιέσω με κάποιο τρόπο να το κάνεις…

Πήρα μία ανάσα . Θυμήθηκα ότι δεν με προκαλείς, ότι απλά δεν θέλεις να πλύνεις τα δόντια σου για τους δικούς σου λόγους.

Γιατί να έμπαινα σε ένα παιχνίδι εξουσίας;

Επέλεξα μία άλλη οδό… αυτή του παιχνιδιού …

«Δεν θέλεις να πλύνεις τα δόντια σου; Θέλεις να ήμουν εγώ το παιδί και να μου έπλενες εσύ τα δόντια τότε;»

Με κοίταξες με ένα μάτι, από γωνία .

«Θα βάλεις εσύ την οδοντόκρεμα και θα μου πεις μετά πού να κάτσω.»

Με κοίταξες με το άλλο μάτι, πάλι από γωνία . Δεν έκλαιγες πια .

Με λίγη φαντασία, το βούρτσισμα των δοντιών έγινε παιχνίδι .

Πήγαμε στο μπάνιο .

«Κάτσε εδώ και άνοιξε το στόμα» μου είπες .

Έβαλες οδοντόκρεμα πάνω στη βούρτσα μου.

«Άνοιξε το στόμα» επανέλαβες.

«Όχι» είπα. «Δεν θέλω».

«Άντε, μπαμπά, πρέπει».

«Όχι» .

«Ναι. Πρέπει» .

«Γιατί;»

«Επειδή αν δεν πλύνεις τα δόντια σου, θα έχεις τρύπες και αυτό δεν είναι καλό» .

«Ω… Εντάξει τότε» .

Άνοιξα το στόμα. Με μεγάλη προσοχή, ξεκίνησες να μου πλένεις τα δόντια.

Εστίαζες με μεγάλη συγκέντρωση στα δόντια μου .

Εγώ κοίταζα τα μάτια σου. Είσαι τόσο μικρός ακόμη .

Έτρεχε η οδοντόκρεμα . Γέλασες . Γέλασα .

«Tι λες να σου κάνω κι εγώ τα δόντια ταυτόχρονα;» ρίσκαρα κι εγώ .

«Ναι!» είπες με ενθουσιασμό .

Μου έπλυνες τα δόντια και σου έπλυνα τα δόντια

Όταν παίζουμε και γελάμε, μας φροντίζουμε… και δεν χάνει κανείς .

----------------------

Ιστορία ''Διασκεδάζοντας'' και εικόνα από το βιβλίο μου ‘‘Μαμά, Μπαμπά, μ'ακούτε;'' που έγραψα την εποχή που το μπάνιο και τα δόντια ήταν θέματα που μας απασχολούσαν καθημερινά ως οικογένεια. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ''περνάει''...

Πώς να μειώσω την ένταση και να ενισχύσω τη συνεργασία;

Όταν τα παιδιά βιώνουν ένταση μπορούμε να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να δούμε δύο βασικές τους ανάγκες: τη Σύνδεση και την Αυτονομία.

1. Σύνδεση

Η σύνδεση είναι η βάση της σχέσης μας. Όταν γεμίζουμε το “δοχείο αγάπης” του παιδιού μας, του δίνουμε τη συναισθηματική ασφάλεια που χρειάζεται.

- Το γεμίζω με την αγάπη μου – λόγια, πράξεις, αγκαλιές.
- Το κοιτάω στα μάτια με στοργή, δείχνοντάς του ότι είμαι παρούσα.
- Παίζω μαζί του – το παιχνίδι είναι η γλώσσα της σύνδεσης!
- Το εντάσσω στις δικές μου δραστηριότητες, γιατί του αρέσει να νιώθει μέλος της ομάδας.

2. Αυτονομία

Η ανάγκη για αυτονομία είναι εξίσου σημαντική. Τα παιδιά νιώθουν ενδυνάμωση όταν τους δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχουν και να κάνουν επιλογές.

- Μειώνω τον έλεγχό μου – δίνω χώρο για πρωτοβουλία.
- Του αναθέτω μια χρήσιμη εργασία στο σπίτι, που να νιώθει σημαντική.
- Του δίνω περισσότερες επιλογές για να ασκήσει την ελευθερία του.
- Ενθαρρύνω την προσπάθειά του, ακόμα κι αν το αποτέλεσμα δεν είναι τέλειο.
- Το καθοδηγώ, αντί να παίρνω τη θέση του – του δείχνω πώς να μαθαίνει μόνο του.

Η Σύνδεση και η Αυτονομία είναι σαν δύο πύλες που μας βοηθούν να δώσουμε στo παιδί το περιβάλλον που χρειάζεται για να ανθίσει...


ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ:


Αλλάζω οπτική γωνία!

O εγκέφαλος μου ερμηνεύει τη συμπεριφορά του παιδιού μου ως μία απειλή. Γιατί;

Αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή:

Η κατάσταση ενεργοποιεί μια παλιά παιδική μου ιστορία ή έναν φόβο.

Έχω μια λανθασμένη αντίληψη για το πώς αναπτύσσεται και "λειτουργεί" ένα παιδί (αυτό έχει να κάνει και με την δυτική κουλτούρα)...

ΑΛΛΑΖΩ ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ:

Η συμπεριφορά του επικοινωνεί τις ανάγκες του.

Ο εγκέφαλός του είναι υπό κατασκευή – μαθαίνει μέσα από τις εμπειρίες, το παράδειγμα και την υποστήριξή μας.

Δεν έχει ακόμα την ικανότητα να αυτορυθμίζεται. Τα συναισθήματά του συχνά υπερτερούν της λογικής, γιατί ο συναισθηματικός του εγκέφαλος κυριαρχεί.

Το παιδί μου μαθαίνει μέσα από μένα: επιλέγω να δω τη συμπεριφορά του παιδιού ως ευκαιρία για σύνδεση και όχι ως σύγκρουση!

-----------------------------

Εικόνα: Ελένη Βασιλειάδη

H απόφαση να κάνεις παιδί...

“…Τροποποιήθηκα με το που πήρες την πρώτη σου ανάσα.

Δεν υπάρχει επιστροφή.

Μεταμορφώνομαι.

Είναι λίγο άβολο, αρκετά δύσκολο, πολύ περίεργο. Σίγουρα συναρπαστικό.

Είναι ένα ταξίδι που ξεκινάει…»

——————-

Αποσπασμα από την ιστορία «Το γονεϊκό big bang», βιβλίο «Μαμά, Μπαμπά, μ’ακούτε;»

‘‘Επικοινωνώντας αποτελεσματικά με τα παιδιά μας’’: συζήτηση με την Χριστίνα Μαυρομάτη στο Podcast ‘‘Το βλέμμα μέσα μας’’

Πριν από λίγες εβδομαδες είχα την τιμή και την χαρά να κουβεντιάσω με την Χριστίνα Μαυρομάτη στο υπέροχο της podcast ψυχολογίας «Tο βλέμμα μέσα μας».

Ανακαλύψτε το podcast Το Βλέμμα μέσα μας : πραγματικά αξιζει παρά πολύ!

—————————————————————-

Η Ελένη Βασιλειάδη, Πιστοποιημένη Σύμβουλος στην θετική και δημιουργική γονεϊκότητα , Εκπαιδεύτρια γονέων από την Attachment Parenting International και την APCOMM Γαλλίας & πιστοποιημένη από το Training Institute of Psychology and Health στο Parental burnout, Δικηγόρος & Συγγραφέας του βιβλίου ‘’Μαμά, Μπαμπά, μ’ακούτε; και του παιδικού παραμυθιού⁠ ‘’Οταν η καρδιά μου γεμίζει’’ ⁠μας μιλάει για την αποτελεσματική επικοινωνία με τα παιδιά.

Μεταξύ άλλων, στο επεισόδιο θα ακούσεις:

Η ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου -  πώς η εξέλιξη του εγκεφάλου στα παιδιά επηρεάζει τη συμπεριφορά τους και τις αντιδράσεις τους.

🛠️ Πώς να θέτεις όρια με σεβασμό - πώς να βάζεις όρια που να βοηθούν και να καθοδηγούν το παιδί σου χωρίς τιμωρία και συγκρούσεις.

📱 Η χρήση της τεχνολογίας - Τι να προσέξεις

🧘 Διαχείριση της ματαίωσης και της απογοήτευσης - Πώς μπορείς να βοηθήσεις το παιδί σου να αντιμετωπίζει την απογοήτευση και να διαχειρίζεται τα έντονα συναισθήματα.

Οραματισμός της σχέσης με το παιδί στο μέλλον - Μια άσκηση που μας βοηθά να σκεφτούμε πώς θέλουμε να είναι η σχέση μας με το παιδί μας σε 20 χρόνια και τι μπορούμε να κάνουμε από σήμερα γι' αυτό.

Άκου το επεισόδιο για να πάρεις ιδέες και έμπνευση για να ενισχύσεις τη σχέση με το παιδί σου!

🔛 ΥΓ : Αν θέλεις να ταξιδέψεις για να συναντήσεις το παιδί που κρύβεται μέσα σου προκειμένου να κατανοήσεις χωρίς ενοχές, από που προέρχονται οι δικές σου αντιδράσεις ως γονέας, και να δεις νέους δημιουργικούς τρόπους για να επικοινωνείς και να συνεργάζεσαι καλύτερα με το παιδί σου μπορείς να διαβάσεις το βιβλίο της ⁠’’Μαμά, Μπαμπά, μ’ακούτε; ⁠και να ακολουθήσεις τη σελίδα ⁠Positive Parents ⁠! Μπορείτε να ακούσετε το επεισόδιο στο Spotify εδώ (link στα σχόλια)

🔛 ✔️Διαθέσιμο, επίσης , στις πλατφόρμες Podcast: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts , Stitcher, Player FM , Radio Public, Amazon, Castbox, Overcast και Breaker κ.α. Καλή ακρόαση Χ.Μ.


Αν θέλεις να μάθεις βιωματικά πώς μπορείς να εφαρμόσεις τα εργαλεία επικοινωνίας της ενσυνείδητης και θετικής γονεϊκότητας στην καθημερινή σου οικογενειακή ζωή, μπορείς να συμμετάσχεις στον Βιωματικό Κύκλο Θετικής Γονεϊκότητας που διοργανώνω - ένα ταξίδι ενδυνάμωσης για γονείς με παιδιά από 1,5 έως 10 ετών.

Κατά τη διάρκεια των 6+1 ενδυναμωτικών εργαστηρίων, θα έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε εμπειρίες, πρακτικές συμβουλές και πολύτιμες γνώσεις. Θα δεις πρακτικά πώς να αντιμετωπίσεις τις κρίσεις ήρεμα, να κατανοείς και να ξεπερνάς τις δύσκολες συμπεριφορές, και πώς θα χτίσεις μια σχέση γεμάτη ενσυναίσθηση, αγάπη, εμπιστοσύνη και αλληλοσεβασμό.

Αν θέλεις να σου πω περισσ΄ότερα και να με ρωτήσεις ό,τι θέλει ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ και συμπλήρωσε την φόρμα


Παρουσίαση στην Γάνδη Βελγίου στις 7 Νοεμβρίου!

Γεννήθηκα στην Γαλλία και όταν ήμουν 18 μηνών, μετακομίσαμε στις Βρυξέλλες. Μεγάλωσα στο Βέλγιο λοιπόν μέχρι τα 18 μου. Τότε ως παιδί και έφηβη δεν είχα σκεφτεί ποτέ ότι μια μέρα θα ζούσα στην Ελλάδα.

Όποτε το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα περίμενα ποτέ να ξανάρθω στο Βέλγιο για να παρουσιάσω βιβλία μου και μάλιστα βιβλία που έγραψα στα Ελληνικά.

Γι’αυτό διασκεδάζω πολύ με την ιδέα ότι σε λίγες μέρες θα είμαι στην Γάνδη στο Βέλγιο και θα μοιραστώ γονεϊκές στιγμές με τους Έλληνες που ζουν εκεί!

Ραντεβού στις 7 Νοεμβρίου στις 17:00 στην Γάνδη !!

Η γέννησή μου ως Μαμά...

Video Block
Double-click here to add a video by URL or embed code. Learn more

20/11/2013, σε ένα μαιευτήριο κάπου στην Αθήνα.

Την παραμονή έγινα Μαμά.

Και σήμερα, ξύπνησα Μαμά.

Μόνο που δεν ξύπνησα γιατί δεν κοιμήθηκα λεπτό.

Όλη νύχτα, κοίταζα το μωρό στο κρεβατάκι του και αναρωτιόμουν τι έχει συμβεί ακριβώς.

Ένα Big Bang...

Είναι πρωί και μου σερβίρουν καφέ.

Δεν το περίμενα και η γεύση του καφέ για ένα λεπτό φέρνει στο σώμα μου μία ψεύτικη κανονικότητα.

Μόνο που δεν είναι τίποτα αλήθεια πια μέσα μου. Εξαφανίστηκε η παλιά Ελένη...

Γεννήθηκε Μαμά.

Τι λέξη κι αυτή... ''Μαμά''.

Όλη η αγάπη και η ευθύνη του κόσμου σε μία λέξη.

Δεν έχω συνηθίσει την λέξη ακόμα, πού να καταλάβω τον ρόλο κιόλας.... Μάλλον βλέπω ένα όνειρο. Μόνο που δεν κοιμάμαι ..ή μήπως κοιμάμαι;

''Μαμά''. Αλήθεια;

Κι όμως. Το μωρό είναι εδώ.

Δικό μου και ξένο ταυτόχρονα. Ολόκληρο πάντως.

Κοιτάω το μωρό και δεν νομίζω ότι θα μπορώ να ανταπεξέλθω.

Θα τους πω ότι δεν κάνω για το πόστο. Λάθος έκαναν. Λάθος Μαμά..

Το μωρό με κοιτάει με μεγάλα μαύρα διαμάντια σαν να θέλει να δει μέσα μου...

Σαν κάτι να ξέρει αυτό. Περιμένει κάτι από μένα τώρα; Τι;;;

- ‘’Τι χρειάζεσαι από μένα μωράκι; Έτυχες στην περίπτωση. Είσαι άτυχο, δεν ξέρω τι να σε κάνω, συγγνώμη...’’

Δεν θα έπρεπε να ξέρει μία Μαμά τώρα που τα λέμε; Τι είναι το μητρικό ένστικτο τότε; Μία ιστορία;

Περίμενα να ξέρω, ότι θα με οδηγεί η αγάπη που νιώθω για το μωρό από πριν βγει. Αλλά ...όχι.

Μόνο εγώ είμαι ακατάλληλη και δεν ξέρω; Ίσως κάτι πάει στραβά με μένα... ''Μαμά'', δεν ξέρω τι σημαίνει ακόμα αλλά πάντως το βουητό του γονέα με 100 σκέψεις το δευτερόλεπτο, το βιώνω ήδη. Τέρμα η ανεμελιά. Bye Bye πεταλουδίτσα!

Οι σκέψεις γυρνάνε ασταμάτητα.

Πάω στην καφετέρια να πάρω κάτι, οτιδήποτε. Ο κόσμος μου έχει αλλάξει κι όμως όλοι πίνουν καφέ και κουβεντιάζουν, λες και δεν έχει αλλάξει τίποτα.

Εγώ μόνο είμαι άλλη. Ο δικός μου κόσμος έχει αλλάξει ήλιο. Όλα δεν γυρνάνε πια γύρω από MENA.

Μία μαία μας πάει σε έναδωμάτιο για να μας δείξει πώς να αλλάζουμε το μωρό και να το κάνουμε μπάνιο. Τα χέρια της κρατάνε μια κούκλα και την γυρνάει στον αέρα, ανάποδα, μπρούμυτα, όρθια.

Παίρνει αληθινό μωρό μετά. Το πετάει στον αέρα κι αυτό. Θέλω να κλάψω. Θέλω να πάω σπίτι μου. Δεν ξέρω να κάνω το μωρό μπάνιο. Δεν ξέρω να αλλάζω το μωρό. Κάθε κίνηση, ένα βουνό. Ο εγκέφαλός μου φοβάται. Δεν μπορεί. Περίμενα τα χέρια μου να ξέρουν να πιάνουν το μωρό, να το ντύνουν, να το φροντίζουν, το στήθος μου ναξέρει να θηλάζει…

Νιώθω κομμάτια. Και όχι από την κούραση μόνο.

EIMAI κομμάτια. Και θα πρέπει να φτιάξω το παζλ μου ξανά τώρα.

Ωραία ξεκινάω. Διαλυμένη.

Αφού το ένστικτο δεν με βοηθάει όπως το περίμενα, πρέπει να μάθω.

Κίνηση, κίνηση. Πάνα, πάνα. Γουλιά, γουλιά. Νύχτα, νύχτα. Ματιά, ματιά. Κλάμα, κλάμα.

Πονάει. Δεν το περίμενα. Περίμενα πληρότητα, γαλήνη, ολοκλήρωση. Και παίρνω φόβο, ανησυχία και κομμάτια.

Πρέπει να μάθω. Ποιος θα μου μάθει;

Ανοίγω τα αυτιά μου, μπας και.

Μου λένε έτσι, μου λένε αλλιώς. Ο καθένας τα δικά του θυμάται.

Μη θηλάσεις με το ρολόι.....Θήλασε ανά τρίωρο.

Μη βάζεις το παιδί στο πλάι. Ποτέ!........... Βάλτο στο πλάι μήπως κάνει γουλιές.

Μην έχεις το μωρό πάνωσου όταν κοιμάσαι........Το μωρό νιώθει ζεστασιά & κοιμάται καλύτερα πάνω στη Μαμά του

Φάε μπρόκολο για το σίδηρο, το έκανα και μου έκανε καλό......... Φάε μακαρόνια με κιμά να χαρείς παιδί μου!

Παπαπαπαπα! Μη πιεις καφέ αφού θηλάζεις....................Ένα καφεδάκι δεν βλάπτει, έπινα 14 την ημέρα.

Βιταμίνες δίνεις ε φαντάζομαι;................Δεν χρειάζονται οι βιταμίνες, τα έχει όλα το γάλα σου.

Έχεις γάλα; Είσαι σίγουρη; Για να δω!................. Μην δίνεις ξένο, την πάτησες κακομοίρα μου!

Μη κλαις, όλα καλά.................Κλάψε παιδάκι μου, κάνει καλό, κι εγώ έκλαιγα ένα χρόνο!

Είσαι καλά, δεν σε βλέπω καλά;...............Είναι φυσιολογικό να μην είσαι καλά!

Ησυχία!

Βουίζει το κεφάλι μου. Κλείνω την πόρτα. Κοιτάω το μωρό.

- ''Ακους τι λένε όλοι; Τι να κάνω; Τι λες εσύ; Έχεις κάτι να μου πεις;’’

Με κοιτάει. Δεν ξέρω τι βλέπει.

……..………...........................

Βλέπει τη Μαμά του...

- ‘’Είμαι η Μαμά σου, το ξέρεις;’’

- ‘’Το ξέρω βρε, λες να μη ξέρω! Από πού βγήκα; Κουνήσου. Θα τα καταφέρεις. Μόνο μην ακούς τον καθένα. Άκου λίγο τον εαυτό σου και πολύ εμένα. Θα σου πω εγώ! Τα περίμενες όλα έτοιμα, στρωμένα και όμορφα; Όλα ροζ σαν τα μπαλόνια απ'έξω από το δωμάτιο μας; Ωραία μπαλόνια… μόνο που θα σκάσουν! Καλωσήρθες στον κόσμο της γονεϊκότητας! Μάθε, αμφισβήτησε, φοβήσου, κλάψε, κοίτα μέσα σου,γέλασε, ζήσε, άκουσε με! Και έχε εμπιστοσύνη! Σε σένα και σε μένα. Θα περάσουμε τρέλα μαζί. Αγκαλιά για χρόνια, στο λέω. Δεν γλιτώνεις. Τώρα δώσε γάλα! Και μη μου πεις ότι δεν ξέρεις! Μια χαρά τα πας λέω εγώ. Και κάτι άλλο; Άσε τους άλλους να λένε. Είσαι η καλύτερη Μαμά γιατί είσαι η δική μου Μαμά. Γαααααααααλα! Τώρα!''.

Παίρνω το μωρό αγκαλιά.

Εμένα, θέλει... όπως είμαι.

Κι εγώ αυτό το μωρό ήθελα και το αγαπάω ήδη τρελά... όπως είναι.

ΜAZI, θα τα καταφέρουμε.

----------------------------------

Αυτή είναι η πρώτη ιστορία μου ως Μαμά. Είναι η ιστορία που διάβασα το Σάββατο 4 Μαρτίου στην παρουσίαση του βιβλίου ''Μαμά, Μπαμπά, μ 'ακούτε;''... Αν θέλεις να δεις την παρουσίαση, κάνε κλικ ΕΔΩ

Πώς να απαντήσω όταν δέχομαι κριτική ως γονέας;

“Όλο ανακατεύονται! Τι να απαντήσω όταν κάποιος μου κάνει παρατηρήσεις και σχολιάζει αρνητικά τον τροπο που μεγαλώνω το παιδί μου;”

… με ρωτάνε συχνά οι γονείς στις ομάδες γονέων που συντονίζω…

Είναι ένα ευαίσθητο θέμα καθώς δεν θέλουμε να τσακωθούμε, ούτε να αμυνθούμε, ούτε όμως και να αφήσουμε το άλλο άτομο να επεμβαίνει χωρίς ενσυναίσθηση…

Πώς βάζουμε ευγενικά τα όριά μας;

Σκέφτηκα λοιπόν να φτιάξω αυτό το ποστ με βάση αυτό που προτείνει η Ψυχοθεραπεύτρια και Συγγραφέας Ιζαμπελ Φιλιοζα σε ένα πολύ πρακτικό μικρό βιβλίο της (το βιβλίο δεν υπάρχει στα ελληνικά. Είναι το «parents sans s’énerver » 2002)

Διάβασε το ποστ, σχολίασε και μοιράσου το με γονείς που το έχουν ανάγκη.

Εσύ τι απαντάς όταν κάποιος παρεμβαίνει και σχολιάζει αρνητικά τον τροπο διαπαιδαγώγησης που ακολουθείς με το παιδί σου;


Αν θέλεις να μάθεις βιωματικά πώς μπορείς να εφαρμόσεις τα εργαλεία επικοινωνίας της ενσυνείδητης και θετικής γονεϊκότητας στην καθημερινή σου οικογενειακή ζωή, μπορείς να συμμετάσχεις στον Βιωματικό Κύκλο Θετικής Γονεϊκότητας που διοργανώνω - ένα ταξίδι ενδυνάμωσης για γονείς με παιδιά από 1,5 έως 10 ετών.

Κατά τη διάρκεια των 6+1 ενδυναμωτικών εργαστηρίων, θα έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε εμπειρίες, πρακτικές συμβουλές και πολύτιμες γνώσεις. Θα δεις πρακτικά πώς να αντιμετωπίσεις τις κρίσεις ήρεμα, να κατανοείς και να ξεπερνάς τις δύσκολες συμπεριφορές, και πώς θα χτίσεις μια σχέση γεμάτη ενσυναίσθηση, αγάπη, εμπιστοσύνη και αλληλοσεβασμό.

Αν θέλεις να σου πω περισσ΄ότερα και να με ρωτήσεις ό,τι θέλει ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ και συμπλήρωσε την φόρμα

Time out & πειθαρχία: τι λειτουργεί πραγματικά με τα παιδιά (podcast)

Σε αυτό το επεισόδιο του ‘‘The KidNest Podcast’’ 🎙️ του Παιδοψυχολόγου Ιωάννη Γλωσσόπουλου, είχα την τιμή να συζητήσω μαζί του ένα θέμα που απασχολεί πολλούς από εμάς στην καθημερινότητά μας με τα παιδιά μας: το περίφημο "time-out" ως μέσο πειθαρχίας.

Όλοι έχουμε ακούσει ή ίσως και δοκιμάσει τη φράση «Πήγαινε στο δωμάτιό σου και έλα όταν ηρεμήσεις» 🛏️, αλλά πόσο αποτελεσματική είναι πραγματικά αυτή η προσέγγιση; 🤔

Στην κουβέντα μας, εξετάζουμε πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά την έννοια του time-out και τις επιπτώσεις του στον ψυχισμό τους 💭💔. Αντί για απομόνωση, προτείνουμε εναλλακτικές προσεγγίσεις που εστιάζουν στην ενσυναίσθηση και την κατανόηση των συναισθημάτων 🧡. Μιλάμε για το πώς μπορούμε να δείξουμε στα παιδιά ότι κατανοούμε τις δυσκολίες τους, ενώ παράλληλα τα καθοδηγούμε με σεβασμό 🫂✨.

Ακούστε το επεισόδιο παρακάτω ή δες το βίντεο στο You Tube 🎧 και θα χαρώ πολύ να ακούσω τις σκέψεις και τις εμπειρίες σας στα σχόλια! 📝💬